Öğr.Gör.Dr. Melek ERTOĞAN

 


Eğitim Durumu:
1. 1994-1998, İ.T.Ü. Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, Gemi İnşaatı ve Makinaları Mühendisliği Bölümü - Lisans
2. 2000-2003 İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Gemi İnşaatı Yüksek Lisans Programı, Gemi İnşaatı – Yüksek lisans
3. 2006-2012 İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Doktora Programı, Makina Mühendisliği -Doktora

İş Deneyimi:
1. 1998-2000 Ticari Proje Mühendisi, Sedef Tersanesi, Tuzla, İstanbul.
2. 2000-2004 Araştırma Görevlisi, İ.T.Ü. Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, Gemi İnşaatı ve Makinaları Bölümü, Maslak, İstanbul.
3. 2004-2006 Proje Mühendisi, Proteksan Turquaz Yat San., Tuzla, İstanbul.
4. 2006- Öğretim Görevlisi, İstanbul Teknik Üniversitesi Denizcilik Fakültesi, Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği Bölümü, Tuzla, İstanbul
5. 2009- Kuruluş Yetkilisi, Proje Yürütücüsü, Ar-Ge Uzmanı, GEMTEKNO Ltd. Şti., Maslak, İstanbul

Uzmanlık Alanları:
Otomatik kontrol, ileri kontrol algoritmaları, mekatronik, gemi otomasyon sistemleri.

Verdiği Dersler:
Otomatik Kontrol, Mekatronik ve Dijital Sistemler, C & Matlab Programlama, Elektronik, Yük ve İşletme Stabilitesi, Gemi Elektrotekniği, Gemi Elektroniği.

Çalıştığı Projeler:
T.C. Sanayi Araştırma Genel Müdürlüğü tarafından verilen Teknogirişim Sermaye Desteği ve İ.T.Ü. Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi desteği ile yürütülen “ Gemilerde Yalpa Azaltıcı Kontrol Yüzeylerinin(Stabilizer Fin) Kontrol Sistem Tasarımı” Projesi.

Mesleki Sertifika ve Eğitimler:
1. Pnömatik Sistemlerine Giriş, İleri Pnömatik, Elektro-Pnömatik, Temel Hidrolik, İleri Hidrolik, Elektro-Hidrolik, Programlanabilir Lojik Kontrolörüne Giriş, Festo A.Ş., İstanbul
2.Gemideki tehlikeli malzemeler (Ship Hazmat- Shipping Hazardous Materials), Alman Loydu, İstanbul.

Yayınlar:
1.Ertogan, M., 2012, Gemilerin Yalpa Hareketinin Parçacık Sürüsü Optimizasyonu Uyarlamalı PDD2 Aktif Finlerle Kontrolü, Doktora Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Bölümü.
2.Ertogan, M., Ertuğrul, Ş., Taylan, M., 2011, Gemilerde Yalpa Sönümleyici Aktif Fin Sistemi Benzetimi ve Deneysel Uygulaması, 4. Ulusal Savunma Uygulamaları Modelleme ve Simülasyon Konferansı, USMOS, Ankara.
3.Ertogan, M., 2003, Gemi Dizel Makinalarının Kazanç Programlamalı Adaptive Model İle Hız Kontrolü, Yüksek Lisans Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Gemi İnşaatı Bölümü.